Å leie basisgruppa på læringsarenaen.
For å verte lærar er det viktig å ha sosial kompetanse.” Voksnes holdningar og sosiale verdier formidles gjennom måten vaksne forholder seg til barn og unge på, enten det skjer bevisst eller ubevisst”. Dette skjer heile tida. Samfunnet i dag endrar seg heile tida. Det som er sant i dag er kanskje usant i morgon. Før i tida var det få måtar og søkje kunnskap på, i dag er det mange. Og dei som utdannar seg i dagens samfunn, vert gjerne vidareutdanna, omskolert eller har eit bytte av jobb. Det var utenkjeleg for menneskjer som utdanna seg før. Dei utdanna seg for å vær i same jobben livet ut.
Oppvekstvillkåra i dag er også ulike enn dei var før. Det er nesten 50 prosent av ekteskapa som endar i separasjonar og skilsmisse. Det er og færre som giftar seg enn det var før. Dette gjer at det er mange unge som lever i meir utrygge omgjevnadar enn før.
Men det er mange faktorar som kan spele inn på korleis unge lærer. Og det er underforstått at dersom ein ikkje trives, vil ein ikkje lære på same måten. Eg trur at dersom ein elev har det fint og ryddig rundt seg, samstundes som han har eit ryddig forhold til klassen.
Når ein er lærar har ein enormt mykje makt. Det er mange elevar som tenker at det lærarane seier er heilt sant. Derfor må ein som lærar være varsam med kva ein gjer og seier. Det er ikkje alle elevar som klarar og vere kritiske til det dei høyrer. Eg meiner og at det er viktig å ha autoritet utan og vere autoritær. Det er viktig å ha kontroll over klassen, men ikkje vær slik at elevane ikkje tør å ta kontakt. Det er ein gylden middelveg. Det er og viktig å tenke på at ein skal ha klare grenser. Ein skal ikkje vere kamerat med elevane sine, men ein skal vær ein vaksen ansvarsperson. Det er ein viktig forskjell.
For å verte lærar er det viktig å ha sosial kompetanse.” Voksnes holdningar og sosiale verdier formidles gjennom måten vaksne forholder seg til barn og unge på, enten det skjer bevisst eller ubevisst”. Dette skjer heile tida. Samfunnet i dag endrar seg heile tida. Det som er sant i dag er kanskje usant i morgon. Før i tida var det få måtar og søkje kunnskap på, i dag er det mange. Og dei som utdannar seg i dagens samfunn, vert gjerne vidareutdanna, omskolert eller har eit bytte av jobb. Det var utenkjeleg for menneskjer som utdanna seg før. Dei utdanna seg for å vær i same jobben livet ut.
Oppvekstvillkåra i dag er også ulike enn dei var før. Det er nesten 50 prosent av ekteskapa som endar i separasjonar og skilsmisse. Det er og færre som giftar seg enn det var før. Dette gjer at det er mange unge som lever i meir utrygge omgjevnadar enn før.
Men det er mange faktorar som kan spele inn på korleis unge lærer. Og det er underforstått at dersom ein ikkje trives, vil ein ikkje lære på same måten. Eg trur at dersom ein elev har det fint og ryddig rundt seg, samstundes som han har eit ryddig forhold til klassen.
Når ein er lærar har ein enormt mykje makt. Det er mange elevar som tenker at det lærarane seier er heilt sant. Derfor må ein som lærar være varsam med kva ein gjer og seier. Det er ikkje alle elevar som klarar og vere kritiske til det dei høyrer. Eg meiner og at det er viktig å ha autoritet utan og vere autoritær. Det er viktig å ha kontroll over klassen, men ikkje vær slik at elevane ikkje tør å ta kontakt. Det er ein gylden middelveg. Det er og viktig å tenke på at ein skal ha klare grenser. Ein skal ikkje vere kamerat med elevane sine, men ein skal vær ein vaksen ansvarsperson. Det er ein viktig forskjell.
For å kunne være ein god lærar meiner eg det er viktig at ein har klare linjer. Ein seier til elevane kva ein forventar til ein kvar tid. Det er og viktig å ha god kontakt med foreldre. Det tipset Birgit gav med tanke på å klargjer forventningane til dei meiner eg er viktig. Det er til stor hjelp dersom foreldra ikkje sit og diskuterer lærarar, rase etc. ved middagsbordet. Slike meiningar kan dei diskutere på tomannshand.
Syntes også at det er ein viktig eigenskap å kunne le med barnet og ikkje av det!
_______________________________________________
Svar på kommentar frå Håvard:
Eg meiner som sagt at samarbeid mellom skule og heim er viktig. Dette gjeld gjennom heile grunnskulen, og kanskje spesielt på ungdomsskulen. Dette er ei tid der elevane skal "finne seg sjølv" og finne ut korleis dei vil vere. Dette i samband med skule, vener, foreldre mm. Det er og i denne alderen at mange byrjar med rusmidler, og kjæresteforholda får ei ny meining. Samarbeid mellom skule og heim i denne tida her er grunnleggjande. Det er ikkje med tanke på at skulen skal vete om eleven drikk alkohol eller ikkje, men at skulen kan få ei forståing i eleven sin oppførsel. Grunnen til at eg meiner dette, er med tanke på min bakrunn i MOT. Eg vonar at eg som lærar kan være eit positivt kontaktledd mellom skule og heim, og at elevane mine kan ta kontakt med meg dersom det skulle vere noko. Ungdomsskulen kan for mange vere veldig vanskeleg, og desverre er det ikkje alle det går like bra med.
1 kommentar:
Det du skriv om at kontakt med foreldra tykkjer eg er uhyre viktig. Ting som skjer i klasserommet, har ofte samanheng med det som skjer i heimen.
Om barnet har ein sjukdom, foreldra held på med skilsmisse o.l er det viktig at lærar veit dette med ein gong. Me var jo i praksis no for nokre veker si, der me fekk innsyn i korleis våre kontaktlærarar hadde samtalar med foreldra. Det var veldig ofte.
Korleis trur du det er på ungdomsskulen, evt. korleis ville du gjort dette som lærar? :)
Legg inn en kommentar