Læraren sitt mandat og mange oppgåver.
"Å være lærer handler først og fremst om å gi barn lyst til å lære og mot til å leve.” Sitat frå Inge Eidsvåg, norsk forfattar og lektor ved Nansenskulen på Lillehammer
Dette syntes eg var eit veldig bra sitat. Han seier og at det å vere lærar ikkje er ein jobb, men nærmast eit kall. Dette bekrefter det eg har trudd ei stund. Det er ikkje kven som helst som kan verte lærar. Det er eit yrke som krevjer viljestyrke og pågangsmot. Og ikkje minst sosial intelligens spør du meg. Som lærar kan du risikere at du skal fungere som mykje forskjelligt.
Dette syntes eg var eit veldig bra sitat. Han seier og at det å vere lærar ikkje er ein jobb, men nærmast eit kall. Dette bekrefter det eg har trudd ei stund. Det er ikkje kven som helst som kan verte lærar. Det er eit yrke som krevjer viljestyrke og pågangsmot. Og ikkje minst sosial intelligens spør du meg. Som lærar kan du risikere at du skal fungere som mykje forskjelligt.
Kva skal eigentleg arbeidet til ein lærar innehalde? Bare undervisning? Skal ein fungere som ”terapeut” for sine elevar? Når skal ein ta kontakt med foreldre? Og kva med kollegaer og rektor?
Det er mange spørsmål som ein må ta omsyn til. Å vær lærar er ein balansekunst mellom mange omsyn. ”Å være lærer er ingen jobb! Ein lærar må gløde!” (sitat Inge Eidsvåg). Dette utsagnet trur eg det er mykje i. Det er som sagt ikkje kven som helst som passar til å være lærar. Ein sit med eit enormt ansvar, for ein er ein viktig del av oppdraginga til andre sine barn. Og kva viss ein gjer eller seier noko feil? Det er ikkje enkelt. Det er viktig å tenkje på at ein er rollemodellar for andre, anten ein vil eller ikkje. Ein skal jo ”danne” andre menneskjer og sørgje for at dei har kunnskap til å klare seg vidare i livet. Dette er ei enorm oppgåve!
Det er litt godt og tenkje på at ein som lærar er styrt av lovgivinga i Noreg. Nærare bestemt opplæringslova. Ein har også mykje hjelp av kunnskapsløftet. Der det står kva elevane skal kunne etter kvar som dei beveger seg oppover i klassane.
Ein lærar skal også kunne tilretteleggje undervisninga for alle elevane. Det er ulike nivå i ein klasse, og for at alle skal få den oppfølginga dei treng, må ein sjå på deira behov. I dagens skulesamfunn er det jo slik at alle skal integrerast, uansett korleis dei ligg ann i den faglege utviklinga. Er dette bra? Vil ikkje dette då føre til at elevar som ligg "over" gjennomsnittet ikkje får den oppfølginga dei treng? Dette inneber og ein del ekstraarbeid for læraren.
Så tilbake til spørsmåla: Kva skal arbeidet til ein lærar innehalde? Ein lærar skal kunne tilpasse undervisning, vise omsorg, drive undervisning, samarbeide med andre, administrere oppgåver og være ein del av oppdraginga.
Eg trudde eg visste kva arbeidet til ein lærar var, men det viste seg at eg berre visste om ein brøkdel av det arbeidet som skulle til. Eg fekk ein liten aha oppleving, som gjorde meg litt skremt. Men på den andre sida så forstår eg kvifor alle desse oppgåvene er viktige. Å være lærar er utan tvil ein viktig jobb, som eg glede meg til å ta fatt på.
Det er mange spørsmål som ein må ta omsyn til. Å vær lærar er ein balansekunst mellom mange omsyn. ”Å være lærer er ingen jobb! Ein lærar må gløde!” (sitat Inge Eidsvåg). Dette utsagnet trur eg det er mykje i. Det er som sagt ikkje kven som helst som passar til å være lærar. Ein sit med eit enormt ansvar, for ein er ein viktig del av oppdraginga til andre sine barn. Og kva viss ein gjer eller seier noko feil? Det er ikkje enkelt. Det er viktig å tenkje på at ein er rollemodellar for andre, anten ein vil eller ikkje. Ein skal jo ”danne” andre menneskjer og sørgje for at dei har kunnskap til å klare seg vidare i livet. Dette er ei enorm oppgåve!
Det er litt godt og tenkje på at ein som lærar er styrt av lovgivinga i Noreg. Nærare bestemt opplæringslova. Ein har også mykje hjelp av kunnskapsløftet. Der det står kva elevane skal kunne etter kvar som dei beveger seg oppover i klassane.
Ein lærar skal også kunne tilretteleggje undervisninga for alle elevane. Det er ulike nivå i ein klasse, og for at alle skal få den oppfølginga dei treng, må ein sjå på deira behov. I dagens skulesamfunn er det jo slik at alle skal integrerast, uansett korleis dei ligg ann i den faglege utviklinga. Er dette bra? Vil ikkje dette då føre til at elevar som ligg "over" gjennomsnittet ikkje får den oppfølginga dei treng? Dette inneber og ein del ekstraarbeid for læraren.
Så tilbake til spørsmåla: Kva skal arbeidet til ein lærar innehalde? Ein lærar skal kunne tilpasse undervisning, vise omsorg, drive undervisning, samarbeide med andre, administrere oppgåver og være ein del av oppdraginga.
Eg trudde eg visste kva arbeidet til ein lærar var, men det viste seg at eg berre visste om ein brøkdel av det arbeidet som skulle til. Eg fekk ein liten aha oppleving, som gjorde meg litt skremt. Men på den andre sida så forstår eg kvifor alle desse oppgåvene er viktige. Å være lærar er utan tvil ein viktig jobb, som eg glede meg til å ta fatt på.
_________________________________
Svar på kommentar til Birgit:
Eg meiner at den største utfordringa vert planlegginga. Omsorgen trur eg ikkje at eg kjem til å syte med. Eg kan ha problemer med og halde meg strukturert over lengre tid, men det kjem seg vel etter kvart som eg får erfaring.
_________________________________
Svar på kommentar til Reidun:
Eg er einig med deg Reidun i at eg skriv "ein" alt for mykje. Har du nokre tips om kva eg kan skriva i staden for?
2 kommentarer:
Hei, Ane...
Ja, du utdannar deg til verdas viktigaste yrke, så då er det viktig å få ei oversikt over kva mandatet frå Storting og foreldre eigentleg inneber. Kva trur du blir den største utfordringa for din eigen del? Planlegginga, den utvida omsorgsrolla, eller kva?
Birgit :-)
Hei Ane!
Kritisk ven.. ja det kan vera utfordrande, men eg skal gjera eit forsøk.
Fyrst må eg få sei at innlegget var flott. Læraren har utvilsomt mange oppgåver og du får det godt fram i innlegget ditt.
Det einaste eg legg merke til her hjå deg er at du skriv "ein" veldig mykje. Eg synes at innlegget ditt hadde vorte endå betre dersom du kunne byta ut det ordet med nokre andre ord eller setningar? Reidun
Legg inn en kommentar