Sjølvbilete og attribusjonsteori
At jenter og gutar hadde så ulik sjølvoppfatning er det som sitt igjen hos meg etter denne økta. Dersom ei jente får eit godt resultat skulde dei det på flaks, eller at det var lette oppgåver, medan gutane skuldar det på sine eigne evner. Men dersom det er motsatt og ei jente får eit dårleg resultat skuldar ho det på dårlege evner, medan ein gut skulder på uflaks. Denne syntes eg var litt finurleg. Er det faktisk slik at jenter generelt har så dårlig sjølvbilete at dei skuldar på flaks dersom dei gjer det bra? Og kva så med gutane? Eg må personleg få sei at eg syntes dette er urovekkjande. Det vil altså sei at gutar har høgare sjølvoppfatning enn jenter. Hmmm.... Skal det vere slik? Eg undrar....
Det er veldig varierande kva sjølvbilete kva enkelt person har av seg sjølv. Nokon har eit godt sjølvbilete, og det er gjerne personer som tør å vise seg fram, samt dumme seg ut. Personar med dårlig sjølvbilete er gjerne personer som gjemmer seg bak andre, og stiller seg gjerne nøytrale i diskusjoner. Personen kan kanskje prøve å fremheve seg litt på andres bekostning for å skjule sitt eige dårlege sjølvbilete. Dei vill ikkje få unødig merksemd på seg sjøl. Dette er ikkje noko eg har lest i ei bok, men som eg skriv basert på eigne erfaringer.
Eg er ganske fasinert over kor ulikt syn kvar enkelt har på seg sjølv. Kva kjem dette av? Det er då eg undrar på om den plakaten Birgit hengte opp i klasserommet om korleis eit barn er, har nokon betydning. "Eit barn som lærer seg å....." Kanskje det er her det spelar inn. Eller kanskje det er i enda tidlegare alder. Det er ikkje greit å vite.
1 kommentar:
Kanskje kan du undra litt på om du som lærar kan gjera noko med dette fenomenet i klasserommet?
Legg inn en kommentar