Ynskjeøkt
Utfordringar i lærarrolla og det spesialpedagogiske feltet
Spesialundervisning, kunnskapsnivå, nasjonale prøvar og skuletestar. Dette er det mykje snakk om i dag. Er det virkeleg slik at ein kan måle ein elevs kunnskap etter kor mange ord denne eleven les i minuttet. Dersom ein elev då les under gjennomsnittet fort, er denne eleven då "treg". Kanskje akkurat den same eleven er eit utruleg idrettstalent, eller eit mattegeni.
Det er så mykje som skal følgast i dagens skule, og så mykje samanlikning. Det er ikkje lenge sidan det var oppslag i avisa om vidaregåande skular og deira karaktergjennomsnitt. Det er nokon som scorer høgt, og andre scorer lågt. Men betyr det at den eine skulen er betre enn den andre. Kan ein måle slikt?
I dagens skule skal alle elevar integrerast i ein klasse. Er dette ein ordning som fungerer for alle? Kva med alle elevar som er "skuleflinke"? Det er lett å gløyme dei i all bråken frå dei som er urolege. Og kva med dei som ikkje klarar og konsentrere seg i lag med andre. Det er ikkje den ideelle læringsarenaen for alle å vere i eit klasserom.
Det er og meir og meir utbreidd med dysleksi og dyskalkuli i skulen. Ikkje berre for lesing og for skriving, men det er og elevar som har det innanfor matematikk. Dette er veldig alvorlig for den eleven det gjeld, og det er viktig at han får den oppfølginga som trengs. Desverre er det slik at det i mange tilfeller vert oppdaga alt for seint. Dette er då til stor sjenanse for den eleven det gjeld.
ADHD er jo og ein veldig utbreidd tilstand. Det er nesten slik at ein kan kalle det den nye folkesjukdommen. Dei som har ADHD har konsentrasjonsvanskar og er ofte hyperaktive. Det er og nokon som har ADD, som er konsentrasjonssvikt utan lærevanskar. Dei treng og mykje oppfølging og hjelp. Men problemet er: Kvar er ressursane?
Dette er nokre problemstillingar ein nesten garantert kjem borti i skulen. Då er det viktig å vere gode pedagogar og gode rollemodellar for elevane. Dei treng nokon som kan ta tak i problema, og gi dei den hjelpa dei treng. Dette er ei utfordring for mange, og det burde vore meir opplæring i kva ein skal gjere i slike tilfeller.
_______________________________________________
Svar på kommentar frå Maria:
Eg må sei det at programmet "De umulige barna" var ein veldig ressurs for meg. Etter at eg såg dette programmet fekk eg mykje meir forståing for barn med ADHD, og korleis det er å takle dette. Er medisinering alltid det beste?
1 kommentar:
Hei Ane.
Du har mange viktige tanker rundt det spesialpedagogiske feltet. Synes du har et bra poeng når det gjelder de "skoleflinke". Det kan fort bli til at vi retter all oppmersomheten mot de urolige elevene.
Fikk du noe ut av linkene Birgit la med presentasjonen?
Maria
Legg inn en kommentar